fredag 19. desember 2014

Et lite juletre før jul...

Siste fredag, før jula setter inn nå.
For meg er det liksom ordentlig jul fra 23. Desember, for
 da pyntes juletreet her i heimen. Men yngstemann har jo ferie fra
skolen fra i dag, så da er det litt jul fra nå også da...
Anyway, det er siste fredag før jul!!!




 Jeg har rett og slett bare tatt inn noen grankvister og 
puttet dem i en blikkboks jeg fikset litt på før jul i fjor. Da hadde jeg 
en Amaryllisløk i denne. Men den kom bare med blader i år...
Så da fikk den pensjon og boksen kunne brukes til å sette disse fine
grankvistene nedi. Vips så hadde vi ett lite juletre før det ordentlige 
kommer på plass her hos oss også. Ikke verst!!!


Noen grankvister i en blikkboks kan altså
være et minijuletre. Kan jo være en idè for flere det kanskje.
Fint hybel-juletre kan det jo være, pluss at det er veldig billig i forhold
til å kjøpe et stort tre til mange hundrelapper. Bare et lite
tips til å holde kostnadene nede i ei kostbar tid...




Passe stort dette her. He he.
Blir nok et større her også etter hvert. I fjor hadde vi et lite tre,
men det skal vi IKKE ha i år sier yngstesønnen. Han har sett ut flere 
større kandidater i skogen vår, så da må nok mor og far pent
bare finne seg i ei stor buske i år...
GOD FREDAG DA.
JULA STARTER VEL FOR MANGE I DAG TENKER JEG:
MED JOBB I HELSEVESENET BETYR DET
JOBBEHELG FOR MEG, OG DET ER SKIKKELIG KOSELIG
NÅ RETT FØR JUL. DA KOSER VI OSS LITT EKSTRA.


4 kommentarer:

  1. they have beautifully decorated !!!
    beautiful, christmas wishes angie from Germany

    SvarSlett
  2. Så fint meg mini juletre, det har jeg også i år. Tror nok helt sikkert at det kommer til å bli en tradisjon hjemme hos meg i årene som kommer. Ønsker deg en riktig fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Så fint mini juletre dåke har pynta!! Kjekt med litt juletrepynting også før lillejulafta ;o)
    Har sjølv tatt inn eit mini tre i år, som står i eit norgesglass.
    Skal ikkje feire jul heime, så då stresser eg ikkje så mykje med juletre. Men for både kos og lukt i huset, er det kjekt med eit lite tre.. ;o)
    Ja, siste fredagen før jul, og håpar og trur eg er nåke lunne i boks...
    Ha ei fin jobbhelg!
    klem

    SvarSlett
  4. Kjekt med mini trær, jeg har ett inne og 2 utenfor døren som er hakke større :)
    Så fin og sjarmerende julepynt du har :)
    Her er det bare nymotens"drit" på treet, da ingen i familien har tatt vare på gammel julepynt.
    Kos deg med pyntingen av det store treet 23desember :)

    SvarSlett