søndag 14. desember 2014

Gammel blomsterrist til jul.

Jeg må nok bare innrømme at jeg liker å pynte til jul.
Eller hva skal jeg egentlig si, jeg liker gammel julepynt og
 følgelig må man jo også pynte en del da...


Så er det jo også noe med de tradisjonelle fargene til jul.
Det er farger jeg liker veldig godt. Nemlig rødt, grønt og hvitt.
Men for all del jeg slenger gjerne på noe bling også.


I sommer kjøpte jeg denne grønne"rista" her.
Da jeg så den fikk jeg umiddelbart et flashback til min mormor 
sine gamle smårutete vinduer. Der hadde hun nemlig sånne "rister" i 
vinduene, til å sette blomstene på. Hvorfor man hevet blomstene
sånn vet jeg ikke, men mulig det var for å slippe trekken???
Noen som vet???


Så nå har jeg satt denne "rista" i stuevinduet mitt og 
plassert disse gamle soppelysestakene sammen med dem.
Det ble skikkelig julete og koselig med julestjerner i gamle potter
fra Figgjo. Fikk ikke til å ta bra bilder i vundusposten, så 
dere får bilder fra kjøkkenbordet hvor lyset er greiere.
¤¤¤¤
KOS DEG MED LYS OG VARME:



4 kommentarer:

  1. Nydelige blomsterpotter.
    Slike rister har jeg ikke vært borti før,
    så det aner je gikke hvorfor de brukte.
    Men kanskje rett og slett for å få blomstene opp i vindu.
    Hos meg er det et stykke opp til selve vindu fra nederste kant,
    så blomstene kommer liksom ikke skikkelig opp over kanten visst de ikke
    står i en potte med stett.
    Bare noe jeg kom på nå da jeg så den og vinduskarmene mine.
    Skulle gjerne hatt slike rister her.
    Ha en fortreffelig 3.adventssøndag :)

    SvarSlett
  2. es sieht sehr gemütlich aus bei ihnen!!! einen schönen 3. advent wünscht angie

    SvarSlett
  3. Jeg har heller ikke vært borti sånne rister før, så det blir spennende å se om noen har svaret på det. Det kan jo kanskje også være for å unngå at fukt fra potta (hvis den ikke var helt tett) ødela karmen?? Bare gjetter...

    SvarSlett
  4. Hvor er det bare skønne stemningsbilleder, du viser her på bloggen - lige min stil - hyggeligt og ikke for "let", som der er en tendens til at vise rundt omkring på diverse blogs :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlett