mandag 8. desember 2014

Gammel embalasje...

Jeg har to slike pappesker som har inneholdt jule lys,
sånne små til å ha på juletreet vet dere.
Disse eskene bruker jeg igjen og igjen til sånne lys.



Jeg tør ikke ha levende lys på juletreet,
men har noen små metallstaker, som jeg gjerne bruker
lysene til. Når jeg går tom for lys fyller jeg bare på igjen nye
lys i de gamle eskene. Synes nemlig de er mye finere
enn de nye eskene. Disse blir nok ikke kastet
før de ikke henger sammen lenger...


For meg handler ikke dette først og fremst om gjenbruk,
men om å holde litt på det gamle og kjære. Selv en liten pappeske
kan romme gode barndomsminner...  


For meg er kanskje dette med å putte nye lys i de gamle eskene
en slags juletradisjon. Den er ikke viktig for andre enn meg sjøl, men
for meg er det kos å hygge forbundet med disse gamle eskene.
Er klar over at dette er litt rart, men jeg er en nostalgiker og liker både
tradisjoner og det å ta vare på gamle ting...
Kos deg i førjulstida og tenn et lys du også.


8 kommentarer:

  1. Syns ikke det var rart i det helt tatt.
    Hadde nok gjort det samme visst jeg hadde slike fine esker.
    Koselige små staker.
    Ha ein flott dag :)

    SvarSlett
  2. Fint!! Det är något speciellt med de där små juleljusen, påminner om när man var hos farmor och farfar :) Kram Anna

    SvarSlett
  3. koselig, elsker sånne små lys. Bare synd at de brenner så fort opp (eller ned..) :-)

    Jeg har selv juletrelysene (de elektriske) i en eske fra tidlig 50-tall. En eske som onkelen min kjøpte når han seilte til sjøs som telegrafist!! :-)

    SvarSlett
  4. Kjenner meg absolutt igjen her, ikke noe rart i det hele tatt!
    Ha en fin ny uke.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Jeg har juletrelys som ligger i en dekorativ blå eske etter mine besteforeldre fra 1954. Emballasjen i "gamle" dager var mye finere enn de som er nå synes jeg! Fine de gamle lyseskene, de må taes vare på:) Barndomsminner er fine å ha! Søte de små lysestakene og den gamle treboksen du har lysene i veldig fin også.

    Ha en fin kveld og nyt førjulsdagene, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. danke für die tollen bilder, eine schöne woche wünscht angie

    SvarSlett
  7. Gjenbruk på sitt beste:)
    Du har et koselig julehus - med masse inspirasjon.
    Koser meg med innleggene dine.

    Ha ei flott uke.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  8. Forstår deg så godt - kunne gjort det akkurat slik sjøl;) Finfin stemning i bildene dine...Klem

    SvarSlett