onsdag 10. desember 2014

Gammelt Englespill...

På søndag tok jeg meg en tur på låven og fant fram et par skikkelig gamle saker
 jeg har arvet etter mine besteforeldre.
 Gamle ting man forbinder med jula er liksom ekstra koselige...



Her er englespillet i upusset versjon.
Har bare montert det sammen og tent på lysene som 
faktisk satt i de små lysholderne.



Magisk stemning og en lyd av barndommens jul,
når englene satte seg i bevegelse og plinget borti de små
metall-lokkene som lager lyden. Dette ga meg
Magisk julestemning!!!


Håper du får litt julestemning av dette også.
Klem fra meg til deg.

6 kommentarer:

  1. Åh...så koselig å se englespill igjen.
    Et av mine kjæreste julebarndomsminner ..
    Englene som fløy rundt og rundt ...klirringen og lysene ...magisk !

    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Har etpar slik, veldig koselige å tenne på
    og høre det spille
    Men de har jeg ikke funnet frem enda.
    Hadde ikke tenkt å ha frem mer, men tror
    jeg må ha minst en tur til på loftet.

    SvarSlett
  3. danke für die tollen bilder und inspirationen, einen schönen abend wünscht angie

    SvarSlett
  4. Åh ett sånt har jag länge velat ha…ett gammalt änglaspel! Lyckliga dig!
    Önskar dig en fortsatt mysig vecka, ta hand om dig.
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
  5. Åhhh, nå ble jeg sjalu. Så fin den var! Jeg har "bare" en nymotens sak fra Jysk, Har alltid vært glad i denne typen julepynt. Sikkert fordi jeg også vokste opp med de. Heldig du :)

    Mvh
    Cecilie

    SvarSlett
  6. Jeg kan huske disse fra min barndom og har også selv købt et gammelt englespil for et par år siden. Det er ret sjovt så populære, de er blevet igen :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlett