torsdag 11. desember 2014

Kronglete kvist som lysestake.

Den andre gamle tingen jeg henta på låven søndag,
var denne lysestaken som min morfar har laget for en liten
evighet siden. Jeg kan huske denne fra jula så lenge jeg har minne om.
Så denne må derfor være laget enten veldig tidlig på 70 tallet,
eller før det. Og jeg tror det helst er før 70...


Uansett når den er laget er dette en type pynt
jeg absolutt liker. Så denne fant jeg fram og den skal få glede
oss hver dag fram mot jul. Det er fort gjort å fyre opp et lys i denne,
for det er bare sånne små juletrelys som går i den.
Et morsomt minne fra "gamle-dager".
Fin førjulsdag til deg.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så masse flotte innlegge du har hatt siden sist eg var innom!
    Masse herlig juleinspirasjon!
    For ein skjønn lysestake, så fin og skakk og med mange minner!
    Tenker den er kjær for deg, ja!
    Fortsatt fin førjulstid til deg!
    stor klem

    SvarSlett
  2. Så fin lysestake :-)
    Fint med gamle ting som er gått i arv, spesielt når det er noe som personen selv har lavet.
    Fin førjulsdag til deg :-)

    SvarSlett
  3. Barndoms minner er så gode å ha - og speiselt i julen.
    Disse gamle tingene du har plukket fra var nydelige:)
    Å det innlegget ditt med pusen på bordet var bare hærlig!

    Tusen takk for gode ord inne hos meg ang utfordringene hos NIB
    - godt å høre at det er flere som synes det er litt skummelt..

    En nydelig dag ønskes deg fra meg <3

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  4. Fint med den lilla trä staken :) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvarSlett
  5. For en herlig lysestake.
    Er slike minner som er godt å hente fram år etter år.
    Har vært lite tid til blogglesing ei stund, men nå har jeg kost meg
    med all den gode juletemningen som du deler.

    Klem Inger

    SvarSlett
  6. Så koselig det var med denne fine lysestaken ..
    Gode bardomsminner ...
    Takk for fine ord hos meg .
    Jeg er nok ingen blomsterdekoratør ...men har alltid hatt blomster og hage som min hobby .
    God adventshelg !
    Klem Anne

    SvarSlett