lørdag 20. desember 2014

Nøkkelen til jula...

Nøkkelen til jula, ja dere,
jeg har den! Se bare på bildet under her.
Har vridd den rundt i låsen og låst opp alle dører
og stengsler og sluppet julefølelsen inn i 
huset nå. Bare juletreet som mangler.
Det venter vi med til 
lille julaften.


Ellers tror jeg nok at nøkkelen
til jula ligger i oss selv, med tradisjoner,
forventninger og spenning.
Så hver og en av oss har nok vår egen 
personlige nøkkel til jula...


Magisk lys og frosne grankvister det er 
et flott bakteppe for julefeiring.
Litt snø har vi også fått nå etter at jeg
tok disse bildene. Helt magisk!!!


Håper alle får ei fin og magisk helg.
Juleklem fra Marit
¤¤¤¤

9 kommentarer:

  1. nydelig innlegg, ja , nøkkelen til jula ligger i oss selv og hygga vi skaper sammen med de nærmeste! Vi får jo en ny type jul i år, det blir spennende og helt sikkert koselig!
    Snø er vakkert, det får nok ikke vi, men det er heller ikke normalen hos oss. Men i dag har vi hatt sol og nesten vindstille, ikke verst. Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Så bra at dere har nøkkelen! Vi er også i ferd med å finne ut av koden, og har en trivelig og avslappende førjulslørdag i dag. (",)

    SvarSlett
  3. Skikkelig koselig innlegg - så sant at nøkkelen til julen ligger i oss selv!
    Juleklem, Marianne.

    SvarSlett
  4. Så fint inlägg och vackra bilder!
    Önskar dig en skön kväll...
    Kram Titti

    SvarSlett
  5. Ja det er vel ikke noen andre som kan gi oss julestemning og juleglede.
    Vi må nok finne den i oss selv..
    I dag kjørte jeg over fra Hov til Gjøvik. Og det var skikkelig julestemning
    over der med snø og rim på trærne og sola som skinte. Nydelig.
    Fant bare ingen steder å stoppe der det var på det fineste.
    Så noen bilder kan jeg ikek vise av det.
    Her er det også jobbhelg, men så er det fri til 1.dag
    Ønsker deg herlig førjulsdager :)

    SvarSlett
  6. Det var en fin symbolisme og kloke ord :) Vi alle har vår egen "gavesekk" som rommer ulike tradisjoner, gleder og forventninger. Nydelige bilder :) Her har det endelig kommet et lite snødryss, og i kveld er det ventet mer, jeg gleder meg ;)

    Ha en god søndag, Kjære Marit :)

    SvarSlett
  7. Så godt å høre at du holder på tradisjonene med å pynte treet lille julaften- altfor mange pynter det altfor tidlig etter min mening. Vakkert innlegg i ord og bilder :)

    Og takk for koselige ord inne hos meg.

    Ønsker deg en riktig God Jul- kos deg masse :)

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
  8. Hej Marit!
    Vill önska dig en riktigt God Jul!
    Varm kram,
    Ingrid

    SvarSlett
  9. dear marit, happy christmas!!! hugs, angie from germany

    SvarSlett