søndag 7. desember 2014

Om å innrede med planter...

Å innrede med planter på denne måten er vel 
ikke akkurat noen nyhet eller spesielt trendy, men det er min
måte å bruke planter i interiøret på.



Jeg liker gjenbruk av alle slag, og når jeg fikk
disse svibelløkene i hus var jeg litt usikker på hva jeg skulle
plante de oppi. På benken sto imidlertid to tomme blikkbokser fra
gårsdagens middag. Så da falt valget på å pimpe opp disse
og sette Svibelløkene nedi hver sin boks.



For meg er planter og blomster et naturlig
dekorasjonselement i interiøret og det har det alltid vært.
Det som er fint med planter av alle slag er at du kan
pimpe det du planter dem i, eller du kan plante ting i noe som
egentlig ikke er ment som en plantebeholder.



Å gi et  "statement" til resten av interiøret med 
planter og blomster det er en fin ting. Og her i mitt bidrag
til NIB sin desemberutfordring er det jula og budskapet om å 
være snille mot hverandre som er "statmentet" mitt.




Det enkle er også noe jeg liker å fronte.
Ta det du har og lag noe av det. Her er kun løkene kjøpt,
Bokser gamle bøker og litt hyssing og en serviett
det er noe alle har og kan lage stemning av. 




Et enkelt og gjenbruksvennlig bidrag fra meg
til desemberutfordringen denne gangen. Resten av året har jeg også
blomster og planter på bordet og gjerne i "rare" vaser og 
blomsterpotter da også, som understreker min stil, eller mangel på
en spesiell stil om man vil si det sånn. 
Her går det på å pynte med det man har for hånden og
lage et uttrykk jeg sjøl liker akkurat der og da.
HER kan du se resten av de flotte bidragene til desemberutfordringen hos NIB.

3 kommentarer:

  1. Flotte og stemningsfulle bilder.
    Hadde egentlig tenkt å legge inn et bidrag
    Men tviler på jeg rekker det. Er liksom ikke
    slike ting som blir prioritert visst jeg har litt
    ekstra tid for tiden. hehe
    Lykke til med ditt flotte bidrag.
    Ønsker deg en herlig 2.søndag i advent :)

    SvarSlett
  2. sehr schöne dekoration!!! einen schönen adventssonntag wünscht angie

    SvarSlett
  3. Det var et flott bidrag, Marit! Hvis jeg måtte velge mellom å kun ha blomster eller kun pynteting hjemme, så hadde jeg helt klart valgt blomster...det er noe jeg ikke kan leve uten. Ønsker deg masse lykke til. Det er så koselig med bilder fra kjøkkenet ditt, ser ut som et veldig hyggelig sted å sitte:)

    Ha en fin søndag i 2 Advent.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett