tirsdag 23. desember 2014

Perlemorskyer og stramt skjema...

Da har vi jammen meg kommet fram til Lille Julaften. 
Plutselig heter dagen noe med Jul, disse siste dagene har gått superfort, 
og dagen i dag og timene på dagen i morgen vil også fly, på grunn av seinvakt i dag 
og tidligvakt  i morgen. Vi har tradisjon med at min far og to 
eldre venner av han kommer å feirer julaften med oss. 
Så tidsskjemaet er planlagt godt i år, for å få alt til å gå ihop!!!


Jeg må også vise dere et flott Værfenomen vi kunne se over Hadeland og sikkert
flere steder i går. Nemlig Perlemor Skyer. Det var bare så fantastisk vakkert!!!
Bildene av himmelen her har min yngste sønn tatt, men jeg fikk lov å dele dem med dere.
Skinnende skyer høyt på himmelen, de glinset i fiolett og rosa, skikkelig perlemor.
Litt av et show naturen hadde satt opp for oss ved solnedgang i går.


Amaryllisene har akkurat sprunget ut, så de var virkelig
godt timet i år. Lite vann har de også fått så de ikke skulle bli så
alt for lange. Det har holdt stikk og at de har ulike farger er
bare et pluss synes jeg. Rosa og rødt er fint sammen det.


Ribba går i ovnen på morgenen i dag, så varmes den opp igjen på
Julaften, sammen med kjøttkaker og medisterpølser. Har gjort det sånn i alle år jeg.
Liker nemlig at det blir litt stekt utenpå hver ribbebit.


Risengrynsgrøt til Riskremen kokte jeg i går kveld rett før sengetid,
så da har jeg hovedinngrediensen til desserten klar der. Her er det også sånn at jeg
MÅ koke skikkelig Risengrynsgrøt av den langkokte typen. Bare tull selvfølgelig,
men det er en tradisjon jeg har laget meg. Så vi spiste grøt til sen kveldsmat
i går kveld. Ligger tungt og godt i magan det...


Bordet pynter jeg også før jeg drar på seinvakt i dag.
Bord dekorasjon av Roser, Fresia og litt Edelgran snekret jeg sammen
i går. Skal prøve å få tatt noen bilder av deler av vårt julehjem
i løpet av de første dagene. Men jeg er ikke så god på oversiktsbilder så vi får se
hva jeg får til. Synes det er vanskelig å få til gode bilder av rommene.
Skal allikevel prøve...


Så da ønsker jeg dere en fin dag, dagen før dagen!!!
Tror og håper alt er under kontroll her nå, og at det er det
hos dere andre også. Kun et uhell har skjedd her i år og det var at
juletreet velta etter at det var pynta i går... Heldigvis gikk bare
ei kule fløyten. Litt vanskelig å si om Pus hadde hatt
en labb med i spillet, eller det velta av seg sjøl, for bare Pus var
inne da det skjedde. Kan være at Pompel og Pilt hadde
satt det for dårlig i foten også. He he.
Det gikk jo bra jo, som bamsen Teodor sa.
GOD JUL!!!



7 kommentarer:

  1. Høres ut som du har full oversikt over det du må ha oversikt over :) Koselig med faren din og vennene.
    Ja...det kan jo tenkes at pusen syntes det så veldig fristende ut med de fine kulene på treet :) Når vi hadde pus så bandt jeg treet opp med fiskestangsnøre.

    Ønsker deg en fin dag og God Jul- kos deg og takk for ett flott bloggår.

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Ja her var det full kontroll.
    tror jeg har det her også, men har ikke så stramt tidsskjema.
    Har fri både i dag og i morgen. så da blir vel alt tatt i siste liten, hehe
    Nei da, liker å slippe stresset helt på slutten. Skal bare pynte tre og vaske over golvene,
    kryddre ribba og legge pinnekjøttet i vann. Så kan jeg ta kvelden, kvelden før kvelden.
    Ønsker deg gode jobbdager og ei flott julefeiring :)

    SvarSlett
  3. Riktig god jul!
    Trivelig å følge deg på bloggen - håper vi hadde kunne treffes i det virkelige liv en gang også!
    Juleklem, Marianne.

    SvarSlett
  4. Oj så vackert!! En God Jul till dig. Kram Anna

    SvarSlett
  5. Vilka underbara bilder!
    En riktigt God och Välsignad Jul,
    önskar jag dig och de dina!
    Kram!!!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for veldig koselig julehilsen inne hos meg! jeg syns det er veldig hyggelig og morsomt å følge deg her inne - dine interiørsyssler inspirerer meg. Du har alltid så stemningsfulle og fine bilder, og vi deler helt klart "skrotnisse-syndromet", i positiv forstand vel og merke. Et flott bekjentskap, tusen takk for det.

    Det virker jammen som om julen din er forholdsvis tettpakket, men under kontrollerte omstendigheter ;) Ha en riktig god jul, og gode juledager!

    Stor Juleklem fra Line.

    SvarSlett
  7. Vackert...såååå vackert...
    Önskar dig den bästa JULEN! Ta hand om dig!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett