lørdag 13. desember 2014

Vintersol.

Bare innom med et bilde fra en grøftekant i vinterskrud. 
Jammen meg noe å ta bilde av i grøftekanten på denne årstida også.
Ja også er det jo Luciadagen i dag da.
Koselig med en lysfest i disse dunkle dager.


Når sola skinner på den rimfrosne planten
kan man fornemme varmen, selv om sola er veldig lav
og ikke varmer all verdens akkurat nå.
Sikkert mange som har en travel lørdag i dag, 
Jeg kan fortelle at jeg fikk bakt to slags småkaker som jeg
satte meg fore i går. Kokoskaker og Bruna Brød.
Antagelig det samme som noen kaller Brune Pinner, bare at i 
oppskrifta mi heter de Bruna Brød. Er sikkert en Svensk 
oppskrift jeg har fått fatt i. 

2 kommentarer:

  1. hehehe...bildet ble jo fint, så det var verdt å ta turen ned i grøftekanten. Jeg har alltid med kamera på langturer og ofte må jeg stoppe opp for å ta bilder på de underligste steder:) Så flink du har vært som har fått bakt, det har ikke jeg enda.

    Ha en fin fortsatt fin helg.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Så godt med et glimt av den helt naturlige julestemninga - heeelt uten tilbehør og garnityr;) Takk for påminnelsen om at noe bare ER....:) Klem

    SvarSlett