mandag 5. januar 2015

Årets første mandag.

Da starter vi opp med årets første hele arbeidsuke.
Ting er ved det vante, jobb, skole og alt det andre er i normalt
 gjenge. Det er fint. Godt å komme igang igjen etter jul og nyttårsfeiring også.
Takker for hyggelige kommentarer og ønske om bedring
for faren min fra gårsdagens innlegg. Hyggelig å høre at folk
bryr seg.  Det setter jeg stor pris på.


Faren min har fått Rosen i beinet og blir nå
behandlet med intravenøs antibiotika. Han har hatt det en gang 
før også, og det var hardnakkede greier. Tror det var litt mer alvorlig forrige
gang enn nå. For da ble han på sykehus i over to uker. Det er 
veldig lenge når man må reise en time hver veg for besøk.


Ikke uvanlig det i Norge sånn sett,
men man tenker på det når man har noen som blir liggende 
lenge og gjerne vil ha besøk. Man strekker seg jo gjerne så langt det
går. Er vi heldige blir det bare en tre fire dager denne gangen.
Krysser fingrene for at det skal holde.


Juletreet fikk jeg faktisk høstet i går, 
men resten av pynten står på plass enda. Jeg har god tid
til både 13. og 20. dag jul, så det haster ikke.
Bare jeg som ikke følger tradisjonene med dette vanligvis,
min tradisjon er å hive ut jula rett over nyttår.
Da er jeg utålmodig etter å komme igang med det nye året
og ta fram litt lettere farger og pynt som minner 
mer om vinter enn jul. Jeg er nok litt utålmodig etter å pynte
opp med lettere farger nå. Det går jo mot vår, men først 
regner jeg med en solid vinter.
¤¤¤¤
GOD UKE ALLE SAMMEN:


6 kommentarer:

  1. Ja det er ikke enkelt når en skal måtte reise så langt for å
    besøke folk på sykehuset.
    Jeg lå i Oslo for ti år siden. Min mann ville jo gjerne komme
    hver dag, men jeg nektet han det. Han måtte jo ta seg av
    guttene, jobb og alt hjemme i tillegg.
    Kunne ikke drive å reise på besøk til meg da når kjøretida
    er over to timer en vei.
    Her blir det nok både juletre og annen julepynt ei god stund enda.
    Orker ikek tenke på å pakke ned noe. Håper kreftene kommer tilbake snart.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  2. Å håper faren din raskt blir bedre både av hensyn til han og deg :-)

    SvarSlett
  3. Håper det går bra med faren din, fortsatt god bedring til han! Ja vi har en del utfordringer i vårt langstrakte land......
    Deilig med vanlig hverdag igjen.
    Fin ny uke til deg.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Hei Marit.
    Det er godt å komme i vante rutiner igjen, fest er gøy men hverdag er best.

    God bedring til din far, det hørtes ikke godt ut håper det bedrer seg fort nå som han er under behandling.

    God ny uke til deg.

    SvarSlett
  5. Vi får håpe at det blir et kort opphold på sykehus!
    Ha ei fin ny uke du også.

    SvarSlett
  6. God bedring til din far <3 Håper han kommer snart hjem.

    Nytt år og ny start :)

    Herlig at dagene blir lengre og lysere.

    Takk for et koselig bloggår og ser frem til det nye :)

    Godt nyttårsklem fra Monica

    SvarSlett