fredag 2. januar 2015

Hverdagen er her igjen.

Da er det den første hverdagen i 2015.
Jobb og tilbake til det vante tempoet, som jeg faktisk synes er det beste.
Har fortsatt noen hjørner med pynt til jul, som jeg ikke har
vist dere. Dette tablået her finne man på kommoden vår i gangen.
Er mer vinter enn jul egentlig dette her, men jeg finner det nå fram til jul hvert år.



Som den samleren jeg er har mine
samlerøyne falt på små trær laget av glass, plast, plett osv osv.
Dette er trær jeg har samlet i løpet av flere år på loppis
og bruktbutikker. Så dekorasjonen blir større for
hvert år. Kjelkejenta og snømannen er med hvert år.
Dette er rett og slett eventyrskogen min innendørs.


Har ikke noen nyttårsforsetter.
De går bare skeis allikevel, men jeg har en liten sak jeg
skal fortsette å se etter også i 2015.
Det er hverdagsmagien. Glede seg over det flotte naturen
har å by på. Små fine ting som skjer i det daglige.
Rett og slett legge merke til sånt.



Å ha en liten eventyrskog inne er fint.
For ute er de rimdekkede buskene blitt bare igjen.
Men ser jeg litt på denne fiktive skogen her
da finner jeg eventyret igjen og gleder
meg over det. Barnslig JA,
men også ganske fornøyd og blid. He he.
¤¤¤¤
Ønsker dere mange fine hverdager i 2015.


9 kommentarer:

  1. Godt nytt år.
    Jeg liker litt vinterlig pynt, er ikke fult så glad i overfylt med nisser og rødt.
    Flott med glasstrær, egen stemning ved disse.
    Kos deg med hverdagene som kommer :)

    SvarSlett
  2. Så flott det var med slike trær :)))
    Kjekt å lage litt eventyr skoger.

    det var deilig å begynne på et nytt år, gleder meg til lysere dager :)

    Klem Bente-mor

    SvarSlett
  3. Åhh,vilken fantastiskt fin " Äventyrsskog", den gillar jag verkligen!
    Fina visdomsord om vardagsmagin, det är något som vi alla kan ta till oss...
    God fortsättning på 2015!
    Kram!!!

    SvarSlett
  4. happy new year!!!!!!! hugs angie

    SvarSlett
  5. Godt Nytt År Marit-snuppa!!!!
    Tenk å ha bare et forsett da,jeg er helt imponert!Jeg har sikkert tosifret..og vel så det ;)
    Mye å bli bedre på her i gården som du skjønner.Men ditt eneste ene forsett er i grunnen det aller viktigste av alt - hverdagsmagien ,og evnen til å se den.
    Synes forresten eventrskogen din var ganske så magisk den også,og det må da garantert være litt hverdagsmagi og plukke den frem igjen,sette den på plass år etter år.
    Her er det litt jul enda,men har begynt å plukke den ned i dag,uvanlig tidlig for meg å være men det stakk plutselig i meg.SÅ da så,fikk det bare bli sånn.Gleder meg allerede til neste jul og å få gjøre alt jeg ikke fikk gjort i år,hihi!
    Alltid store planer skjønner du ;)))
    Ha en fin Fredagskveld!
    Tovekle m.)

    SvarSlett
  6. Godt nytt år, Marit.
    Så artig å se eventyrskogen din -
    har en slik jeg også, og trur jammen i meg at vi har like trær også :)
    Her hos meg får jula være noen dager til.

    Må du kose deg med eventyrskogen din noen dager til.
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  7. Godt nytt år !
    For en nydelig eventyrskog du har ;)
    Viktig å være litt barnslig, og synes det er flott å fokusere på hverdagsmagien.
    Det meste av livet består jo av hverdager, så det er viktig å nyte de ;)
    Me har ennå jul i stua, blir hvertfall over helga tenker eg. Men så må en vel ta farvel med den for denne gang.
    Riktig god helg :)
    Klem

    SvarSlett
  8. ØNSKER DEG ET GODT NYTT ÅR!!! Gratulerer med passert hundre tusen og vel så det! Kjempefin vinterpynt du har! Klem fra Jorid

    SvarSlett
  9. Godt nytt år, så nydelig eventyrskog! Ønsker deg alt godt i det nye året!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett