onsdag 14. januar 2015

Krans av vindens krefter...

I går da jeg skulle bort i låven vår for å hente ved
blåste det godt. Det hadde det gjort på natta også, så jeg fant flere
lange rakler fra Bjørkene som vokser rundt her liggende på
vegen. Selvsagt tok jeg med noen inn...


Litt kvalitetstid på morgenkvisten ble det da jeg kom inn igjen.
Fikk fyr i ovnen og satte meg ned og laget denne superkjappe kransen her.
Bare surret Bjørkeraklene til en krans og bant hampetråd på fire
plasser for å holde den sammen. Tror det tok fem minutter. Raskt og lett.


Så var det bare å finne fram litt pynt og vips
hadde jeg et nytt vintertablå på kjøkkenbordet mitt.
Takk til vinden som hadde revet løs disse
raklene til meg!!!


Tenker at dette får være mitt vinterinnlegg som jeg 
lager etter inspirasjon fra Heidi med den flotte bloggen Fra Gård og Grunn.
Koselig å lage det litt hyggelig inne nå i den mørke vintertida.


Rigtignok er disse bildene tatt i herlig morgenlys med
vinterhvitt landskap utenfor, så lyset her kan jeg ikke klage på.
Herlig med det blå morgenlyset synes jeg.
Da koser jeg meg virkelig og når man attpåtil kan lage noe
som naturen selv har servert materialene til blir det ikke bedre.
HA EN GOD DAG:

3 kommentarer:

  1. Vilken fin krans, tack för tipset, jag tror att jag ska göra en likadan!
    Jag blev så väldigt förtjust i din lykta också, den lyser så fint innanför den vackra stjärnan!
    Önskar dig en GOD DAG fortsättningsvis!
    Kram!!!

    SvarSlett
  2. Fort og fint! (",)
    Jeg skal være så ærlig å si at jeg neppe hadde kommet på en sånn idé på morraskvisten. Kanskje etter 12 en gang. (",)

    SvarSlett
  3. Så koselig at du tok utfordringen. Herlige bilder og nydelig dekorasjon. Dette fikk jeg fin vinterstemning av, tusen takk.

    SvarSlett