søndag 4. januar 2015

Planlegging hjelper ikke alltid...

Ikke alltid dagene blir som man har tenkt.
I går tenkte jeg å "høste" juletreet, eller det som er igjen av det.
Har falt noen nåler av det gitt...


Her er det imidlertid like mye jul som det var før.
Dagen endte nemlig på legevakta med min far.
Alvorlig infeksjon og dertil-hørende feber satte han helt 
ut av spill og han endte på sykehus.


Dagen startet imidlertid med at jeg tok disse bildene.
Tenkte det skulle bli de siste bildene med juletema her hos meg.
Nå kan det faktisk bli flere, for her får jula vare ei stund til.
 Timeplanen ble jo totalt forandret denne helga, 


Var innom Plantasjen på fredag og kjøpte meg en liten gruppe
med svibler der. Den var på salg og kostet kr 79, nedsatt fra kr 199.
Synes svibler er fine og denne gruppen her var ikke spesielt julete,
så den skal få være med på kjøkkenbordet ei stund nå.
Ihvertfall til blomstene spretter ut, da får jeg litt problemer med lukta.
For meg er sviblene finest når de står i knopp, så jeg håper
ikke de spretter ut på en stund enda...


Godt at vi har et helsevesen som tar seg av oss
når vi blir syke. Fint at man kan få hjelp når man trenger det.
Så får jul være jul ei stund til og vi får heller bruke
tida på å få faren min på beina igjen.
Det er dette som er livet og det må takles mens det står på.
Håper dere har hatt ei roligere helg enn meg,
men det går fint her også tross alt. Godt med alt som
faktisk kan helbredes...
God søndag da dere.



5 kommentarer:

  1. I følge tradisjonen så varer jula til den tyvende dagen, altså 13 Januar, så du har enda god tid. Godt nyttår til deg og god bedring til far.

    SvarSlett
  2. Her holder vi på jula til langt ut i januar - jeg synes vi trenger de ekstra lysa og glansen i disse mørketider....! At ting skjer - brått og uventa, er ikke ukjent her i huset heller - du har helt rett; tenk hvor heldige vi er som bor i et land med et helsevesen som er for alle, og som er der når du trenger dem! Varme tanker til deg og dine, og lykke til med å få din far på beina:) Klem

    SvarSlett
  3. Ja det hender dagene ikke blir helt som planlagt.
    Ble visst ikke det her heller de siste dagene.
    Både sykdom og dødsfall blandt venner de siste dagene.
    Da får jula bare vare så lenge den må.
    Ønsker din far riktig god bedring og at du får den styrke du trenger
    til å være en støtte og hjelp for din far.
    Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  4. Huff, det var litt av ei helg, men jeg forstår at det går bra nå.
    Her i huset har vi pleid å holde 13. dag jul de siste årene, så det blir ikke rydding av jula før på tirsdag. Enda noen kvelder med julestemning, altså. (",)

    SvarSlett
  5. Du trenger ikke å stresse med å få jula ut -
    Ta deg heller tid til å finne roen igjen :)

    Man blir oppskaket og "svett" når noe skjer med sine nærmeste.

    God bedring til din far -
    og klem til deg og dine.

    SvarSlett