torsdag 29. januar 2015

Torsdag og Instagram.

Det har lavet ned en god del snø i natt og i går kveld.
Nettet var også nede i går, så ting er som det pleier. Sitter å skriver
dette innlegget på morgenen før jobb. Innimellom sliter jeg med
nattesøvnen og er oppe leeeenge før klokka ringer.


Når man er oppe tidlig er det en fin ting å
kunne blogge litt.  Eller man kan kikke litt på Instagram for eksempel.
Jeg har nemlig faktisk også kommet meg dit. Du finner meg på
@bruktogblandet Så hvis du vil følge meg også på Instagram er det bare
å henge seg på. Jeg har ikke glemt blogginga selv om jeg har
slengt meg med på Insta-kjøret.. Hehe.. 


Et gøy sted å være Instagram også, men for meg er nok
bloggen forumet jeg foretrekker. Kjenner nemlig allerede på at Insta
lett kan bli en tidstyv. Det er liksom så lett å sjekke statusen på mobilen, og 
det veit jeg ikke om jeg liker. Men for all del, jeg styrer det jo selv da!!!


Bloggen er vel en tidstyv den også,
eller en dårlig vane kanskje? Ikke veit jeg, men å blogge
og stikke innom andre blogger har liksom blitt en kjær avkobling i hverdagen.
Ikke riktig så lettvint å fyre opp Pc'n som å sjekke mobilen... Akkurat nå er jeg en lykkelig 
bruker av begge dissemediene, Blogg og Instagram og har tenkt å la det være sånn. 
Gøy med litt nytt også!!! Så får utfordringen med ulike tidstyver være noe
jeg jobber med og blir flinkere til å styre. Bloggen er ihvertfall 
fortsatt min favoritt Tidstyv, for å si det sånn.
¤¤¤¤
Har et par spørsmål til dere som leser bloggen min.
Hva foretrekker du, Insta, Blogg eller er du som meg og Ole Brumm og
sier ja takk begge deler???  Har du kjent på den tidstyv følelsen 
du også noen gang??? Legg gjerne igjen en kommentar her.


13 kommentarer:

  1. Heisann
    Nå måtte jeg inn å følge deg på Insta :)
    Blogg er koseligere, men er veldig treg med den for tiden!
    Kjapt og greit med Insta, men det kan jo fort bli en tidstyv det også ja!
    Koselige bilder fra deg, og håper at du fortsetter med bloggen din.

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Jeg liker mye bedre å lese blogger enn å
    se på instagram. Er litt kjedelig med bare bilder
    og så måtte klikke på hvert bilde for å få en linje
    med tekst. Er ikke på IG selv så det er kanskje
    derfor jeg ikke liker det så godt, har ikke funnet
    ut hvor lettvint det er, hehe
    Syns bloggen er mye koseligere Liker den passe
    kombinasjonen av bilder og tekst. Blir det for mye tekst
    kan det også bli kjedelig, eller blir det mest bilder og lite
    tekst, ja så kan det også bli kjedelig. Er visst ikke lett
    å tilfredstille, hehe
    Så ja, jeg håper virkelig at du fortsette med blogging lenge
    lenge enda.
    Ha en flott dag .)

    SvarSlett
  3. Først må jeg si: Nydelige bilder, deilig stemning, så stemningsfylt en tidlig morgen. Når det gjelder instagram er jeg veldig enig med deg.Merker at aktiviteten på bloggene går ned. Selv er jeg virkelig "tatt" av ig men så langt har det ikke gått utover blogginga. Jeg liker å pusle litt, ta bilder, redigere å blogge, så jeg blir nok ikke å slutte med det. Men nå gleder jeg meg til å finne alle fine bildene dine på ig. Ha en nydelig dag.

    SvarSlett
  4. Så fina bilder man får se på din Blogg i dag!
    Jag har inget Instagram, men jag älskar att skriva och lägga till bilder på Bloggen + att hälsa på hos andra som Bloggar.
    Hoppas att du fortsätter med Bloggen...
    Önskar dig en fin dag!
    Kram!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. PS: ...man kanske skulle prova Instagram ändå?

      Slett
  5. Så fine bilder Marit, ja det er godt å kunne kose seg med pc når en er tidlig oppe og ikke skal vekke andre.
    Ha en fin torsdagskveld.

    SvarSlett
  6. Kjempekoselig innlegg fra deg som vanlig. :-)
    Jeg foretrekker både bloggen og instagram, men har kjent mye på at det stjeler for mye tid. Prøver å begrense meg begge steder - men merker som du at instagram er det som stjeler mest oppmerksomhet.
    Jeg øver meg på en gyllen middelvei når det gjelder alle sosiale medier fordi jeg også bruker det ifht jobb. Man skal og må ikke være tilgjengelig hele tiden.;-)
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  7. Fina bilder!! Kul att finna dig på Instagram :) Kram Anna

    SvarSlett
  8. Ja takk begge deler! Men innerst inne foretrekker jeg blogger, fordi de gir muligheter til å se og lese mer. Instagram er mer "øyeblikksaktig" og ikke stedet for de lange tekstene. Og når jeg leser om hva andre holder på med, eller har funnet, eller tenker på synes jeg flere bilder og litt mer tekst er best! Istagram kan jo bli litt for lettvindt og overfladisk. Jeg er også på IG, men bruker den kontoen annerledes enn bloggen, som er mer poengtert på ting som handler om huset og ting i tilknytning til det.

    Har og registrert at det kan bli mange sjekkerunder, men som du sier: Det styrer man jo sjøl. (",)

    SvarSlett
  9. hei på deg:)
    er på instagram jeg også
    men synes blogg er my mer personlig
    fin kveld til deg
    håper natta blir bra
    klem Eli:)

    SvarSlett
  10. Jeg er på insta- men det er på bloggen jeg ER - her liker jeg meg aller best. Håper alle som har forsvunnet kun til insta komme tilbake :)

    Ønsker deg en riktig god helg :) Her er det kino med barnebarnet i helga og hun skal være overnattingsgjest hos oss !

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  11. Heisann :)
    Ja har sett du er tidlig opp og legger ut noen ganger.
    Eg er nok ikkje så tidlige på morgen, hvertfall ikkje om eg ikkje må :)
    Sikkert spennende med instagram også,
    men eg har ikkje kommet meg dit ennå.
    Kanskje eg må teste det og.
    Men ja eg har problemet med at tiden strekker ikkje til !!
    Facebook og bloggen tar veldig mye tid her:)
    Eg har alltid trodd at eg skulle bli en ungdommelig mor, som var med i tiden.
    Men henger jo ikkje med nå engang,
    så lurer på hvordan det blir om 10 år, når de små begynner å bli aktive på nett :)
    Ha ei fine helg !
    Klem

    SvarSlett
  12. Min favorit är bloggen två är Pinterest och sedan Instagram.
    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

    SvarSlett