tirsdag 13. januar 2015

Utkant og utkant....

Var ikke noe innlegg her kl 07.00 i dag heller.
For nett tilgangen jeg var så glad for varte ikke lenge i går.
Fikk en SMS fra min nettleverandør Breiband.no som fortalte meg
og alle andre abonnenter at de skulle utføre arbeid på linjene fra kl 00 til kl 01.30
i natt. Da ville nettet være nede. Wow akkurat som det er noe problem at 
nettet er nede. Jeg er vant til å ikke komme på nett jeg, så at det ikke
er mulig midt på natta er liksom ikke så farlig for meg.


Er nett her nå kl 07.10. Men den reparasjonen og oppdateringa 
til Breiband.no har ikke økt farten her nevneverdig ihvertfall. Gikk ikke akkurat
fort å laste opp bildet her... Med det samme jeg er i gang må jeg bare si noe jeg har tenkt
litt på i det siste. Jeg betaler eiendomsskatt fordi området jeg bor i tydeligvis er definert som
et bymessig strøk. He he. (Veldig liten by dette her...) Men når det gjelder data trafikk, da må 
området jeg bor i regnes for utkant. De stor selskapene som Telenor, osv finner det ikke lønnsomt
å bygge ut sine nettverk her. Derfor må jeg ha dette radiolink bredbåndet fra Breiband.no, som 
heller ikke fungerer lenger. De skal ha at det fungerte greit fram til våren 2014- Etter det har
det vært bare tull!!! Jeg blir nesten litt forvirra jeg for det tar meg en time å kjøre bil til 
vår hovedstad Oslo. Men allikevel kan man si at jeg bor i utkant Norge. Ikke verst!!!
Så da sitter jeg her da å føler meg som en som bor "Der Ingen skulle tru at 
nokon kunne bu"!!! Selv om jeg kan få meg en Kaffe Latte på Majorstua
innen en time dersom jeg ønsker det.
Paradoksalt.
¤¤¤¤
Dagens dose med funderinger og 
frustrasjoner herfra. Takk for at dere gidder
å lese dette. Kommer forhåpentligvis
snart med et mer oppløftende 
innlegg. He he 

7 kommentarer:

  1. Godt skrevet :O)
    Man kan altså bli så frustrert over mange bestemmelser som blir tatt.
    Bynært eller ikke - i 2015 burde stabilt nett være en selvfølge uansett, mobilt eller bakkenett...

    Kos deg så godt du kan<3

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Hej du, "där ingen kunde tro att någon kunde bo", Ha,haha!
    Jag har sett det programmet i svensk TV...
    Det är ju konstigt att du som ändå bor ganska nära Oslo har så dåligt "nett".
    Vi får hoppas att det blir bättre framöver!
    Tack för den fina bilden som du delar, den är stämningsfull.
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram!!!

    SvarSlett
  3. Klart jeg gidder å lese....og føler med deg gjør jeg også!Merkelig hvor avhengig man blir av alt dette tekninske!!!
    Og når ting,enten det er tekninsk eller ei,som skal fungere ikke fingerer så blir man lei!!!!
    Håper det ordner seg snart for deg vennen,du har litt av en tålmodighet.Jeg hadde nok vært sint dame på tråden forlengst ;)))

    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Kan ikke akuratt si at du bor i byområder. Men det er rart hva
    kommunene kan kalle det bare for å få litt ekstra penger.
    Men så veldig langt fra tettbygde strøk er det heller ikke
    Tviler på at du faller inn under kategorien "der ingen skulle tru
    at nokon kunne bu" Håper det netttrøbbelet ditt kan
    orden seg. Er jo så irreterende når ting tar så lang tid.
    Herlig kveld til deg :)

    SvarSlett
  5. Få det ut ;);)
    Er nok ikke alt man skal skjønne og forstå...;)
    Håper det ordner seg på ett vis;)
    Fine kvelden til deg!

    SvarSlett
  6. Det er frustrerende kan jeg forstå- du betaler jo for en vare- og da bør den virke. Reklamerer de ikke med 4G og full utbygging og dekning i hele landet ? det er jo bare løgn og fanteri. Griskrent strøk - men likevel skal de ha penger med henhold til eiendoms skatt etc... nei, kjenner jeg blir irritert på dine vegne !

    Håper det løser seg

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Jeg har det med computere som med biler, det skal bare virke. Hvordan ved jeg ikke noget om. Min tålmodighed er ikke stor når vi snakker data, så jeg havde nok rigtig beklaget mig. Håber det bliver bedre for dig.
    God aften videre.
    Klem Lonni

    SvarSlett