tirsdag 24. februar 2015

Nesten jul igjen???

Ja som dere ser, her er det nesten jul igjen...
Kom litt overraskende på meg faktisk, men sånn er det
nå engang med mange ting og meg...


Hadde satt tre løker med Amaryllis i en gammel
kakeboks til jul, og disse hadde jeg satt litt på si for at jeg skulle 
la de tørke og se om de kommer igjen til neste år.


Men det som skjedde er at det plutselig kommer 
en knopp opp av den ene løken. uten blader og greier, for de hadde jo
jeg skåret av for lengst. Den knoppen ble til denne store fine blomsten her, som
nå er skåret av løken og får lov å stå i en gammel mugge på bordet vårt.
Dermed ble det litt jul i igjen her hos meg, så her 
varer nå jula nesten helt til påske i år...


6 kommentarer:

  1. Koselig overraskelse !!
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  2. En flott overraskelse.
    Er jo helt greit med ammaryllis i februar også.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  3. Ja, sånn kan det bli! Jeg satte vekk min siste Amaryllis igår. Det har blomstret nesten konstant siden jul.
    Men nå er det Perleblomster og Tulipaner som gjelder, her hos meg.
    Ha en riktig fin uke!

    SvarSlett
  4. Vackert!
    Amaryllis kan man njuta av när som helst...
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram!!!

    SvarSlett
  5. Jula varer helt til påske :)

    Amaryllis er vakkert


    Ønsker deg en fin dag :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  6. Sånn er det når man har grønne fingre, eller? (",)

    SvarSlett