fredag 27. mars 2015

Gammelt bestikk til pynt og til bruk.

Har puttet loppebestikket mitt oppi et Norgesglass.
Slik skal det få stå framme til både glede for øyet og til bruk.
Dette vaskes for hånd. Fordi de gamle knivene med 
hvitt skaft ikke tåler å vaskes i oppvaskmaskin.




Varmen gjør at knivskaftene blir brune. 
De er fortsatt brukbare selvsagt, men det er jo den
lyse fargen som gjør dem så sjarmerende.
Så husk dette dersom du skulle være heldig å finne slike.
God helg til alle fine blogglesere.

10 kommentarer:

  1. Har også hatt slikt bestikk stående fremme
    Men nå er det lagt i en skuff. Tror jeg er litt
    lei alt som står fremme. Selv om jeg syns
    det er koselig med "masse" pynt.
    Men en dag kommer det nok frem igjen.
    Ang loppemarked så kom jeg jo på at det
    er selvsagt ingen som har det nå i påskehelga.
    Takk for tipset ang ny bruktbutikk.
    Håper jeg rekker den før den stenger
    God dag til deg :)

    SvarSlett
  2. Det er så¨koselig :) hadde det stående slik fremme jeg også på Sjøaker- men det er noe jeg ikke finner plassen til her, ikke ennå ihvertfall :)

    Nydelige bilder - og herlig og sol gul blomst.

    God helg

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Flotte funn, fantastisk sølvbestikk. Har tenkt å se etter det i bruktbutikker , vet at eg må betale litt for ekte sølv, med vil heller ha gammelt enn nytt, og billigere enn hos gullsmeden. Men må nok være litt forsiktig så ein ikkje kjøper tyvegods på nettet kanskje.
    Nei, bare tenker høyt her, kjøper ikkje på nettet eg . drar vist nokk i hus uansett.
    Egentlig burde eg kanskje la være å gå på loppemarkeder også, men det er jo så gøy, får prøve å begrense meg istedet. Har vert på store loppemarkeder og kjøpt bare ein ting også.
    (det grønne stettefatet f.eks.).

    Sånne kniver m kvit skaft har eg, ligger i lyseblå eske, betalte 10 kr, eska og der var to.
    Har ikkje oppvaskmaskin, men godt å vite likevel, kan jo være eg gir dei videre til noen.

    Sånn smørfat fant eg i et uthus her, men det var veldig missfarga, ganske beige. husker ikkje hvor eg har putta det vekk. grubler fælt her, på hvor det er.

    Nå skinner sola, og eg venter på eldste sønn som skal fly heim fra Trondheim i dag.

    God påske, Klem.


    SvarSlett
  4. Det gamle bestikket er bare herlig.Jag har samla på meg endel jeg også.Må bare bli litt flinkere til å bruke det.
    Det er for vakkert til å ligge bortgjemt i en skuff.
    Riktig god helg!

    SvarSlett
  5. Enig med forrige taler, slikt fint bestikke er alt for vakkert til å gjemmes bort i en skuff!! Og du er nå så flink til å dekorere med de vakre tingene :-) Riktig god helg til deg :-)

    SvarSlett
  6. Gamle bestikk er så vakre! Samler selv på dette fine mønsteret "flat rose" :)

    SvarSlett
  7. Stilig.
    Har ett slikt norgesglass med bestikk i jeg også.
    I tillegg til at skaftene blir brune, så løsner de - for limet tåler ikke så mye varmt vann som de får i oppvaskmaskinen.

    SvarSlett
  8. Jeg er helt imponert over skattejeger-egenskapene dine! Jeg finner aldri så mye bra på loppis på en gang. (",)

    SvarSlett
  9. Nyter de vakre bildene dine, Marit! Koselig å kunne ha et så fint bestikk fremme!! Jeg hadde også mitt gamle bestikk fremme helt til nå nylig:)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. God kveld. Ja vi var bortom den du tipset om
    Kjøpte bare etpar bøker
    Rakk ikke innom noen flere i dag.
    Er jo godt å ha slike hjemmedager noen ganger.
    Hadde bilen på verksted i over ei uke
    Men vi har en bil til, men den skal jo da deles på to så det
    ble begrenst hvor mye en kunne farte rundt.
    Ha en god søndag :)


    SvarSlett