søndag 31. januar 2016

Oppsummering Januar 2016

Da skriver vi 31. Januar og jeg vil bare oppsummere denne
måneden slik jeg husker den.
For å være helt ærlig er Januar den måneden i året jeg
synes er den tyngste og lengste.
Uten at det er noe dramatikk bak det altså.
Det er bare sånn det er.



Januar bød heldigvis på noen kalde klare fine dager
med skikkelig vinter. Det er en av de flotte tingene med Januar.
For bevares, det er da helt utrolig flott ute på sånne dager.



Kulda er rett og slett vakker og jeg må si at jeg
heller tar imot -20 grader med det hvite snøteppet som dekker
moder jord, enn plussgrader og sørpeføre.



Drengstua måtte også få et par besøk
i Januar. Her ser dere at adventsstjernene fortsatt
henger oppe. De tok jeg ned i dag...
Har liksom ingen hast her ute, hvor ingen er innom
på denne årstiden.



Noen isskulputurer har det også blitt i Januar.
Her er de på tur til å smelte vekk.
Og i dag, den siste dagen i måneden tittet sola innom
Drengstua og laget litt vårlig stemning.
Jeg lot meg villig rive med og brukte et par timer
her i dag. Ryddet blant annet ut jula herfra.
¤¤¤
Lar det siste bildet være et lite drypp av vårlig inspirasjon
fra meg. Nå merker man at dagene er blitt lysere,
og selv om kuldegradene kan bli mange også i både
Februar og Mars er det helt greit.
For det er skikkelig vinter med kalde klare dager.
som stadig blir lengre som gir oss
håpet og vissheten om at
våren snart kommer.
¤¤¤
Velkommen Februar.




5 kommentarer:

  1. Ja det er herlig med lengre dager.
    Kan ikke si at jeg liker kulden.
    Men flott er det med snø og sol da. En får nyte det en kan.
    Er nok ikke ute i lysthuset nå nei.
    Men hos deg er det veldig koselig.
    Koselig med islykter/skulpturer. Kan vel bli kaldt nok enda
    til å få til det.
    Ønsker deg en herlig februarmåned :)

    SvarSlett
  2. For et vakkert tilbakeblikk...januar har vært på sitt vakreste mange steder i år!
    Idag skriver vi 1 februar og merker at dagene har blitt litt lengre...nå nærmer våren seg!
    Ha en flott uke, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Hei! Så nydelig vinterbilder! Og koselige bilder fra drengstua, den er så fin! Liker at det glitrer i snøen og knirker under føttene når jeg er ute på tur. Men har blitt litt mer kvial med åra mht mørket og kulda, så gleder meg til vårsola også! Ønsker deg en fin seinvinter! Klem fra Jorid

    SvarSlett
  4. "Velkommen februar"! sier jeg også. Vinter er deilig når det er hvit snø og blå himmel og man ikke må være ute for lenge av gangen.
    Nydelige januarbilder du viser oss! :)

    SvarSlett
  5. Det er liksom varme fra bildene i drengestua likevel. Februar er solmåneden her hos oss, så den ser vi alltid fram til. (",)

    SvarSlett