søndag 16. april 2017

Påsken 2017

Nå er jammen snart Påsken 2017 over.
Tiden flyr og vi med den som det heter og det er
helt sant. Ukene flyr.


Jeg laget meg et lite broderi først i uka, men lite
ante jeg at det skulle komme til å passe så bra denne påska.
Det ble jo liksom litt mer vinter enn jeg 
hadde sett for meg.


Håper Tulipanene og Stemorsblomstene som står i 
potter har overlevd kuldegradene.
Det ble jo nokså mange dager med ned mot 6 kuldegrader.


Men jeg vet jo at man kan komme til å få
både en og to overraskelser med kulde og snø, om man
starter for tidlig med planter her på Kalvsjø.


Det man derimot aldri får nok av, det er søte
fristelser som dette. Nydelige sitronmarengs som jeg har kjøpt ferdig.
 Jeg har nemlig jobbet så og si hele påsken, så litt lettvinte 
løsninger synes jeg er på sin plass.


Lot meg friste av det fine vårværet før Påske og plantet 
noen Stemor i potter. Og fiksa litt opp i Drengstua etter vinteren.
Musene hadde hatt fest her i vinter, men heldigvis ikke 
ødelagt noe. Derimot har de nok tatt med mat inn utenfra, for
det lå igjen massevis av små visittkort, som jeg 
var veldig glad for å få vasket ut igjen...


Disse strikka påskekyllingene er nesten det eneste jeg har 
pyntet med inne i år. Men disse MÅ fram hvert år.
De minner meg nemlig om noen fine folk jeg jobba sammen med
for noen år tilbake. Og vi laget haugevis med sånne kyllinger.


Så må jeg jo si at jeg hadde et håp om å tilbringe
mange fine timer her i Drengstua i påsken, men det gikk dårlig
siden det har vært så kaldt og det ikke er strøm eller fyring her.


Men da har jeg det til gode,
og satser på mange fine dager og timer her 
framover fra nå. 

Ønsker alle en fin avslutning på 
Påsken 2017.




4 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fine påskebilder fra Drengstua.
    Det er idyll. Stemorblomst er et sikkert vårtegn for meg.
    Også de fine strikka kyllingene da!:)
    Nyt siste rest av påska! Ønsker deg en strålende vår!
    KLem fra Jorid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker. Artig å pynte litt uti Drengstua, men fikk ikke vært der så mye i påsken da.
      Alt for kaldt der nå. Men byr seg nok mange muligheter framover. Nyt siste påskedagen du også.
      Hilsen Marit

      Slett
  2. Ja, nå håper vi på en skikkelig varmebølge over hele landet. :) Her er det også kaldt, så den siste snyen har knapt smelta i løpet av påska. Vil ha grønn plen, nå...

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har det kommet påfyll av snø igjen. Så verden har blitt hvit igjen.
      Ja ja April har mange ansikter. Venter på vårvarmen nå.
      Nyt siste påskedagen.
      Hilsen Marit

      Slett